Regulamin sklepu
§ 1
- Regulamin ustala zasady korzystania przez Klientów ze Sklepu Sprzedawcy.
- Regulamin udostępniany jest na stronie internetowej Sklepu w sposób umożliwiający Klientom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści.
§ 2
Terminy użyte w Regulaminie oznaczają:
- Sprzedawca - podmiot gospodarczy BDG Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 105, zarejestrowany w Sądzie Rejonowym dla Krakowa Śródmieścia, XII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000188309, posiadający NIP: 873-000-52-38, prowadzący sprzedaż towarów lub świadczący usługi w Sklepie.
- Klient - zarejestrowany Użytkownik, zawierający umowę sprzedaży lub umowę o świadczenie usług w Sklepie.
- Sklep - zbiór narzędzi informatycznych i stron internetowych (serwis internetowy) zarządzanych przez Sprzedawcę, umożliwiający Klientom zawieranie Umów sprzedaży lub Umów o świadczenie usług, dostępny w domenie internetowej: bdg.eparts.pl.
- Umowa sprzedaży - umowa pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, zawarta w Sklepie na zasadach wynikających z Regulaminu, której przedmiotem jest sprzedaż produktów na rzecz Klienta.
- Umowa o świadczenie usług - umowa pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, zawarta w Sklepie na zasadach wynikających z Regulaminu, której przedmiotem jest świadczenie usług przez Sprzedawcę na rzecz Klienta.
- Umowa - umowa sprzedaży lub umowa o świadczenie usług.
- Materiały - informacje zawarte na stronach internetowych Sklepu, m.in. oznaczenia producentów towarów, nazwy i opisy oraz zdjęcia i ilustracje graficzne towarów.
- Użytkownik – osoba korzystająca ze Sklepu w sieci Internet, nabywająca lub zamierzająca nabyć towary lub usługi oferowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu na swoją rzecz lub na rzecz reprezentowanego podmiotu.
- Cena – należność brutto (z należnym podatkiem VAT) za towar/usługę.
- Regulamin - niniejszy Regulamin Sklepu.
§ 3
- Klient będący osobą fizyczną może korzystać ze Sklepu pod warunkiem posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych.
- Klient nie będący osobą fizyczną może korzystać ze Sklepu za pośrednictwem osób upoważnionych do działania w jego imieniu, z uwzględnieniem postanowień zawartych w paragrafie 4, w punkcie 4.
- Klient może korzystać ze Sklepu za pośrednictwem urządzeń komunikujących się z Internetem (komputer, telefon), z wykorzystaniem przeglądarki internetowej.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody spowodowane podaniem przez Klienta nieprawdziwych, nieaktualnych lub niepełnych danych w formularzach, o których mowa w § 4 p. 2 i 3 oraz nieprzestrzeganiem przez Klienta warunków Regulaminu. Dane podawane przez Klienta nie mogą naruszać przepisów obowiązującego prawa oraz dóbr osobistych i praw osób trzecich.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowy, w tym niezgodny z Regulaminem, sposób korzystania ze Sklepu przez Klienta oraz wynikające z tego konsekwencje.
- Użytkownik zobowiązany jest do nieujawniania osobom trzecim swojego loginu i hasła dostępu, wykorzystywanego do logowania w Sklepie.
§ 4
- Umowę mogą zawierać jedynie Klienci zarejestrowani w Sklepie.
- Rejestracja w Sklepie jest możliwa wyłącznie w przypadku Klienta posiadającego konto w Sklepie i wymaga spełnienia następujących warunków:
- zalogowania się w Sklepie za pomocą loginu i hasła dostępu przypisanego do konta, z wykorzystaniem formularza dostępnego na stronie internetowej Sklepu,
- akceptacji Regulaminu.
- W przypadku osoby prawnej oraz jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej, rejestracji w Sklepie, a także wszystkich dalszych czynności tego podmiotu w Sklepie, może dokonać wyłącznie osoba, która jest umocowana do dokonywania w imieniu tego podmiotu wszelkich czynności związanych z rejestracją, do zaciągania zobowiązań oraz do wykonywania wszelkich praw i obowiązków tego podmiotu jako Klienta.
- Sprzedawca może żądać uwiarygodnienia przez Klienta jego danych, w tym aktualizacji danych Klienta, poprzez przesłanie do Sprzedawcy wymaganych dokumentów.
- W przypadku jakiejkolwiek zmiany danych Klienta podanych podczas rejestracji w Sklepie, Klient powinien je zaktualizować przed kolejną sprzedażą, kontaktując się z Sprzedawcą i informując go o tym fakcie.
- Z chwilą rejestracji, w Sklepie tworzone jest konto Klienta, stanowiące zbiór zasobów, w którym gromadzone są informacje o Kliencie oraz o jego działaniach w ramach Sklepu, związanych z zawieranymi Umowami.
§ 5
- Klient ma możliwość składania zamówień w Sklepie przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu z zastrzeżeniem pozostałych postanowień Regulaminu, w szczególności postanowień dotyczących przerw technicznych.
- Przed złożeniem zamówienia, Klient umieszcza w wirtualnym koszyku wybrany przez siebie towar lub usługę, które zamierza nabyć. Wirtualny koszyk jest narzędziem umożliwiającym Klientowi agregację wybranych towarów/usług przed ich zakupem, przeliczanie wartości towarów/usług zgromadzonych w koszyku oraz przeliczanie kosztów dostawy. Podczas wyboru towarów/usług Klient może dowolnie zarządzać zawartością koszyka poprzez dodawanie do koszyka kolejnych towarów/usług lub usuwanie ich z koszyka.
- Po zatwierdzeniu wyboru towarów/usług przeznaczonych do zakupu, Klient zostaje skierowany do formularza internetowego służącego do składania zamówień w Sklepie. Formularz składania zamówienia określa:
- Adres dostawy,
- Sposób dostawy,
- Sposób dokonania płatności za towar/usługę oraz dostawę.
- Klient określa adres dostawy poprzez wypełnienie formularza, o którym mowa w § 4 p. 2a niniejszego Regulaminu. Zamówiony towar/usługa będzie dostarczona pod adres wskazany zgodnie z postanowieniami niniejszego ustępu.
- Informacje znajdujące się na stronach internetowych sklepu bdg.eparts.pl nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient, składając zamówienie za pomocą formularzy zamieszczonych na tych stronach, składa ofertę zakupu określonych produktów na warunkach podanych w ich opisie.
- Po złożeniu zamówienia Sprzedawca przesyła niezwłocznie Klientowi informacje o potwierdzeniu zgłoszenia zmówienia na adres poczty elektronicznej (e-mail) podany podczas rejestracji w Sklepie.
- Po potwierdzeniu złożenia zamówienia Sprzedawca weryfikuje czy zamówienie zostało złożone prawidłowo (zgodnie z postanowieniami Regulaminu) oraz czy jest w stanie zrealizować zamówienie. W przypadku stwierdzenia przez Sprzedawcę, iż zamówienie zostało złożone nieprawidłowo lub w przypadku gdy Sprzedawca nie jest w stanie zrealizować zamówienia, poinformuje o tym Klienta.
- Po prawidłowym złożeniu zamówienia, Sprzedawca weryfikuje możliwość jego zrealizowania. O rozpoczęciu procesu realizacji zamówienia Sprzedawca poinformuje Klienta drogą mailową, na adres poczty elektronicznej podany podczas rejestracji. Umowa zostaje zawarta z chwilą przesłania Klientowi przez Sprzedawcę informacji o przyjęciu zamówienia do realizacji.
- W przypadku Umowy o świadczenie usług Sprzedawca powiadomi Klienta o minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta Umowa, jeśli dotyczyć ona będzie świadczenia ciągłego lub okresowego.
§ 6
- Zapłata za nabyte w Sklepie przez Klienta towary lub zamówione usługi (cena oraz koszty dostawy) dokonywana jest za pomocą narzędzi płatniczych udostępnianych w Sklepie oraz na zasadach określonych przez Sprzedawcę.
- Użytkownik dokonuje zakupu towaru oraz zamówienia usługi według cen oraz wysokości kosztów dostawy obowiązujących w chwili złożenia zamówienia. Wysokość kosztów dostawy uzależniona jest od sposobu dostawy wybranej przez Klienta.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wysokości kosztów dostawy, w szczególności w przypadku zmiany cenników usług świadczonych przez podmioty realizujące dostawy. Postanowienie to nie dotyczy zamówień już realizowanych.
§ 7
- Dostawa następuje na adres wskazany przez Klienta.
- Jeżeli Sprzedawca nie może spełnić świadczenia z tego powodu, że towar lub usługa nie są dostępne, niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie do trzydziestu dni od zawarcia Umowy, zawiadomi o tym Klienta i zwróci całą otrzymaną od niego sumę pieniężną, jeżeli jakakolwiek kwota została już uiszczona.
- Jeżeli Sprzedawca nie może wykonać świadczenia o właściwościach indywidualnie zamówionych przez Klienta z powodu przejściowej niemożności jego spełnienia, Sprzedawca może za zgodą Klienta spełnić świadczenie zastępcze, odpowiadające tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tę samą cenę lub wynagrodzenie lub w inny ustalony przez strony sposób.
- Klient powinien dokonać sprawdzenia stanu towaru po dostarczeniu przesyłki i w obecności przedstawiciela podmiotu realizującego dostawę (kurier, operator pocztowy, etc.).
- Sprzedawca nie odpowiada za niedostarczenie towaru z przyczyn leżących po stronie Klienta - np. podanie nieprawidłowego adresu dostawy. W takiej sytuacji Sprzedawca umożliwi Klientowi, w miarę możliwości, odbiór towaru ze wskazanego miejsca np. siedziby Sprzedawcy, chyba, że strony uzgodnią inny sposób przekazania Klientowi towaru.
§ 8
- Dane osobowe Klientów będących osobami fizycznymi będą przetwarzane przez Sprzedawcę jako administratora danych osobowych w celu świadczenia usług przez Sprzedawcę, jak również w celach marketingowych związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa Sprzedawcy, w tym Sklepu, a także dotyczących usług i towarów prezentowanych w Sklepie. Przetwarzanie zbieranych danych będzie się odbywać zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych i ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Podanie przez Klienta swoich danych osobowych jest dobrowolne z tym, że dane wskazane w formularzu zamówienia są danymi niezbędnymi do zawarcia umów drogą elektroniczną.
- Dane osobowe Klientów mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom wymiaru sprawiedliwości.
- Sprzedawca zapewnia Klientom, których dane osobowe przetwarza, realizację uprawnień wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych, w tym prawa dostępu do treści własnych danych osobowych i ich poprawiania oraz prawa do kontroli przetwarzania własnych danych osobowych na zasadach opisanych w przedmiotowej ustawie.
- W ramach realizacji prawa do kontroli przetwarzania własnych danych osobowych, Klient ma rawo do wniesienia pisemnego żądania zaprzestania przetwarzania jego danych ze względu na jego szczególną sytuację, a także wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych, gdy Sprzedawca zamierza je przetwarzać w celach marketingowych lub wobec przekazywania przez Sprzedawcę danych osobowych Klienta innemu niż Sprzedawca administratorowi danych.
- Poufne informacje dotyczące Klientów, w tym dane osobowe Klientów, są chronione przez Sprzedawcę przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, a także innymi przypadkami ich ujawnienia albo utraty oraz przed zniszczeniem lub nieuprawnioną modyfikacją wskazanych danych oraz informacji poprzez stosowanie odpowiednich zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych
§ 9
- Klient może składać Sprzedawcy reklamacje dotyczące przedmiotu umowy.
- Reklamację należy składać w formie elektronicznej za pomocą poczty email lub w formie pisemnej na adres Sprzedawcy. Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej:
- imię, nazwisko, adres, adres e-mail Klienta,
- przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Klienta,
- datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji,
- okoliczności uzasadniające reklamację.
- Sprzedawca może odmówić rozpoznania reklamacji jeśli wskazane przez Klienta dane nie będą wystarczające do rozpatrzenia reklamacji, w tym ustalenia Umowy, której reklamacja dotyczy lub danych umożliwiających kontakt z Klientem.
- Reklamacja powinna zostać rozpatrzona w terminie do 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę poprawnie złożonej reklamacji.
- O rozstrzygnięciu reklamacji Klient zostanie poinformowany pocztą elektroniczną bądź pocztą tradycyjną.
§ 10
- Na podstawie ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, Klient będący konsumentem może odstąpić na piśmie od Umowy bez podania przyczyn w terminie 10 dni od dnia otrzymania towaru, a gdy Umowa dotyczyła usługi - w terminie 10 dni od dnia zawarcia Umowy o świadczenie usług.
- W razie odstąpienia od Umowy, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni. Koszt odesłania towaru do Sprzedawcy ponosi Klient.
- W przypadku dokonanej przez Klienta przedpłaty Sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu ceny wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od dnia dokonania przedpłaty.
- Odstąpienie od Umowy przez Klienta będącego konsumentem nie jest możliwe:
- gdy świadczenie usługi rozpoczęto - za zgodą Klienta - przed upływem 10-dniowego terminu, o którym mowa w punkcie 1,
- po usunięciu przez Klienta oryginalnego opakowania towaru zawierającego nagrania audialne i wizualne oraz zapisane na informatycznych nośnikach danych,
- w przypadku zakupu usług, których cena lub wynagrodzenie jest wyłącznie uzależnione od ruchu cen na rynku finansowym,
- w przypadku zakupu towarów lub usług o właściwościach określonych przez Klienta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,
- w przypadku zakupu towarów lub usług, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,
- Jeżeli czas trwania Umowy o świadczenie usług nie jest oznaczony, każda ze stron może ją wypowiedzieć bez wskazania przyczyn, z zachowaniem terminu miesięcznego, chyba że strony uzgodniły krótszy termin wypowiedzenia.
§ 11
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępu do Sklepu spowodowany czynnikami niezależnymi od Sprzedawcy oraz za wynikające z tego konsekwencje.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do przerw w dostępie do Sklepu spowodowanych jego serwisem technicznym, pracami konserwacyjnymi lub pracami nad polepszeniem funkcjonalności Sklepu. Jednocześnie Sprzedawca zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań, by w/w prace odbywały się w godzinach nocnych i trwały jak najkrócej.
§ 12
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu. Zmiana wchodzi w życie z chwilą opublikowania zmienionego Regulaminu na stronie Sklepu. Zmiana Regulaminu nie dotyczy Umów zawartych przed wejściem w życie nowego Regulaminu.
- We wszystkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, a w szczególności przepisy kodeksu cywilnego, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
- Wszelkie spory pomiędzy stronami rozstrzygane będą przez właściwy sąd powszechny.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 2014-02-20.